Műfajok
Helyszínek
×
Vekerdy Tamás: Másféle ​iskolák – Talán: a Waldorf?


A nyolcvanas évek közepe óta Vekerdy Tamás elszántan hirdeti, hogy az iskola gyermekközpontúvá, emberléptékűvé tételének egyik lehetséges útja, ha visszanyúlunk a pedagógia 20. század elejei forradalmának eredményeként létrejött reformpedagógiákhoz, ha az ezekhez kapcsolódó iskolamodellekben, pedagógiai koncepciókban megfogalmazott elveket és kialakult gyakorlatot bevisszük a sok szempontból elavult, megkövesedett magyar közoktatásba.

A jó iskolák a gyerek megismeréséből, fejlődése törvényeinek kutatásából indulnak ki munkájukban. A kedvelt gyermekpszichológus könyve a Waldorf iskolákról ad körképet. Az iskolaválasztás dilemmáival szembesülő, leendő szülőként, érdeklődőként tudunk-e eleget az alternatív iskolákról: elveikről, szerveződésükről, működésük hátteréről? Vekerdy Tamás írásai bepillantást engednek a „másfajta” iskolák színes, változatos életébe és segítenek megérteni szándékaikat, törekvéseiket.

A kötet azokat a tanulmányait, interjúit és előadásait gyűjti egybe, amelyek egyrészt az alternatív pedagógiák létének fontosságát, a közoktatás humanizálásában betöltött szerepét hangsúlyozzák, másrészt a Waldorf-pedagógia alapfilozófiáját és konkrét megvalósulásának részleteit mutatják be.

KMO Művelődési Központ és Könyvtár - Minden jog fenntartva!